Friday, July 19, 2013

Welcome to Johor Sketchers

 
Royal Johor Military Force - Located infront of Kotaraya Shopping mall at Bukit Timbalan. An independent military formation raised in 1886 by Sultan Sir Abu Bakar of Johor. [14 March 2009]


Pertama kali aku keluar menconteng di Johor Bahru ialah pada tahun 2009. Ketika itu dengan tidak sengajanya aku terjumpa laman web 'Urban Sketchers' dan terus saja aku terpengaruh dengannya. Aku membaca manifestonya, melihat gaya persembahan setiap penconteng, dan di saat itu aku bergerak menconteng bersendirian.

Selepas mewujudkan Johor Sketchers pada 18 Jun 2013 di laman Facebook bergandingan dengan Tok Rimau dan Taib Aur, kini satu lagi langkah kehadapan untuk membawa penconteng dari seluruh Johor bersama-sama masuk ke dalam dunia contengan dengan lahirnya blog JSk. Dengan adanya group ini, aku berharap dapat menjalinkan persahabatan di kalangan penconteng yang lama (otai) mahupun yang baru dan mengembangkan lagi komuniti sketchers.

Tidak ada banyak syarat. Postkan contengan anda, berkongsi cerita disebalik contengan, dan sebarkan kepada rakan-rakan jika anda hendak keluar menconteng, manalah tahu mungkin ada orang yang nak ikut bersama. Let's just have fun with it.

No comments:

Post a Comment