Friday, July 26, 2013

Daily Sketches


Dah lama aku pandang kat luar tingkap office dan teruja sangat nak menconteng. Mencari masa yang sesuai supaya tak ada orang perasan. Jadi dalam bulan Ramadhan ni, ramai yang akan balik on time sebab nak siap-siap beli/masak untuk berbuka puasa. Jadi masa ni lah sesuai untuk aku duduk dan pandang ke luar tingkap.
Di hadapan kilang aku terletak kilang Dyson yang mempunyai 3 bangunan yang berbeza dan dua daripadanya mempunyai bentuk bumbung yang beralun macam ombak. Tapi kali ni aku cuma ambil satu bangunan dari Dyson dan aku masukkan security post dan sebahagian bumbung parking kereta kilang aku.


Semalam, aku bercadang nak sambung menconteng bangunan Dyson. Tapi bila pandang keluar, langit dah gelap dan dari dalam office tak nampak sangat suasana di luar disebabkan pantulan cahaya dari dalam. Jadi aku pun conteng apa yang ada di dalam office sahaja. Macam biasalah, semua dah balik awal. Office jadi sunyi sepi. Cuma tinggal 2-3 orang yang buat kerja lebih. 
Dari workstation aku, aku boleh nampak bilik boss dan beberapa workstation engineer, void area di mana terdapat meja besar yang sesuai untuk perbincangan pantas dan bilik MIS.

No comments:

Post a Comment